zaterdag 12 september 2015

Vakantie/ A day @ Rome

Wow, een paar weken back zat ik gewoon nog in het mooie Italië! Al een paar weekjes heb ik het school ritme weer helemaal te pakken en het leek mij erg leuk om even een throwback te nemen naar mijn vakantie in Italië. Ik bezocht onder andere Rome, vandaag de hoofdstad van Italië in foto's!

Al een paar jaar hadden mijn ouders het over Rome en dit jaar hadden we voor een camping gekozen die in de buurt van Rome ligt. We lazen op de camping dat er een bus vanaf de camping naar Rome reed, dit was de perfecte gelegenheid! Op het bord van de receptie stond dat het ongeveer zo'n twee en een half uur reizen met de bus was, maar uiteindelijk was het zo'n drie en een half uur. En we moesten dus ook drie en een half uur weer terug reizen met de bus... Die dag was het in Rome zo'n drieën veertig graden, jeetje ik kon maar niet aan de temperatuur in Rome wennen! Vooral omdat je de hele dag in zo'n grote stad loopt waar het extra warm is.

Het is zo enorm bijzonder om in zo'n eeuwen oude stad te lopen als in Rome. Het gevoel alsof je Netflix aanzet en films kijkt over de Romeinen, maar nu loop je er letterlijk zelf, it's real life! Rome staat vooral bekend om haar collosseum en oude gebouwen, geloof mij: als je zelf Rome bezoekt kijk je je ogen uit!

Vooral de pleinen en steegjes in Rome lijken op zo'n film setting! In de steegjes vind je typische Italiaanse restaurantjes, de obers doen er dan ook alles aan om je te verwelkomen op hun terras. Mijn ouders, zusjes en ik hebben plaats genomen op zo'n terras en het is echt zo'n leuke beleving! Wij zaten op zo'n typisch terras dat ook bij een Italiaanse romantische film past, super vet!

Doordat het reizen met de bus langer duurde dan dat wij in Rome waren, hebben we niet heel Rome kunnen zien. We hebben helaas geen winkels kunnen vinden, we liepen op het laatst alleen maar rondjes... Super balen natuurlijk, in één dagje heb je heel Rome dus nog niet gezien! Het lijkt mij heel gaaf om in de toekomst Rome nog een keer op te zoeken en dan wel te shoppen!

Heb jij Rome weleens bezocht?

 
 

8 opmerkingen:

  1. Ben er nog nooit geweest maar ik hou echt van dit soort dingen. De foto's die je deelt maken me echt nieuwsgierig het met eigen ogen te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 43°C? Wowie, ik zou er ook niet aan kunnen wennen hoor, zo warm! Ik ben zelf nog nooit in Rome geweest, maar mijn moeder en broer wel, en ook zij zeggen dat het daar prachtig is! Lijkt me weleens de moeite waard om naartoe te gaan! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's en wat een geweldig weer ook!! Lijkt me wel wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Poehhhwat warm, dat vind ik toch wat minder...Ik ben wel eens in Romegeweest en ik vond het echt ontzettend mooi...Het is wel al heel lang geleden realiseer ik mij nu....ik ben dol op de architectuur en kunst die je er kunt zien....heerlijke foto's om naar te kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, wat een prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zooo warm?! Ocharme, die temperaturen kan ik echt niet aan! Je hebt super mooie foto's genomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar zou ik echt wel eens weer naar terug willen, wat een fantastische stad. Liefs, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen