woensdag 4 november 2015

Een dagje high tea in Dennenoord

Een aantal weken geleden heb ik voor het eerst een (echte) high tea gehad! Samen met vriendinnen heb ik weleens in de keuken gestaan om zelf een high tea te bereiden maar een high tea in een theehuis is toch net even iets anders. Ik reisde af naar het Overijsselse Nutter voor een high tea en ik liet mij verrassen.

De kwaliteit van de foto's zijn helaas iets minder; ik heb de foto's met mijn telefoon gemaakt. Excuses!

Het theehuis waar ik te gast was, heet Dennenoord. In totaal zijn er twee theehuizen waar een high tea wordt geserveerd. Mijn high tea vond plaats in het nieuwste huis, hiervoor moest ik eerst door het andere theehuis lopen. Toen ik daar mijn eerste stap binnen zette, rook ik meteen de eerste lekker geuren. Overal stonden goed gevulde etagères met allerlei lekkernijen, ik had er zin in!

De inrichting van de huizen zijn zo enorm leuk! Ik bekijk vaak interieur inspiratie voor mijn kamer op Pinterest. Overal kom je dan van die perfecte foto's tegen en deze keer zag ik de perfecte inrichting in het echt. De ruimte is iets aan de kleine klant, maar wel lekker knus. Overal staan er tafels met stoelen waar de gasten plaats kunnen nemen.

Genoeg over het interieur. Op naar de hapjes! Als voorgerecht kreeg ik een klein kommetje met courgette soep. Nu ben ik niet zo gek op courgette, dus was dit gerecht helaas niet voor mij weggelegd.

Later werd er een grote etagère op tafel gezet met allerlei lekkere dingen. Scones, sandwiches, hartige taart, krab koekjes en stukjes cake. Alle gerechtjes vulden goed, je gaat niet met een lege maag naar huis! Naast de hapjes mocht er, wanneer de thee kannen leeg waren, twee nieuwe thee soorten uitgekozen worden die we graag wilden drinken.

Alles in het theehuis is zo leuk aangekleed! Het heeft een gezellige sfeer, er zijn lekkere hapjes, en waar het bij een high tea om gaat: nieuwe en verassende theesoorten. Dennenoord is wat mij betreft een dikke aanrader.

                             Heb jij weleens een high tea gehad in een theehuis?




5 opmerkingen:

  1. Wauw, wat ziet dat er super schattig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk en tjeetje wat een onwijs leuke entree heeft het theehuis.....heel apart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij een goede tip voor een heerlijk dagje uit!
    Die hapjes op die etagère zien er verrukkelijk uit... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, lijkt echt superleuk! Je hebt ook mooie foto's gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo gezellig! En ook echt iets om te doen met dit weer, thanks voor de tip! x

    BeantwoordenVerwijderen