donderdag 1 januari 2015

Vacation Tenerife

Jullie zullen misschien wel schrikken als je de titel hebt gelezen, vacation Tenerife? Heb ik wat gemist? Ik heb het jullie niet verteld, want bij ons in de streek wordt nogal veel ingebroken en ja als ik dan doodleuk ga vertellen dat ik een week op vakantie ga lijkt me niet erg slim. Maar ik vertel het jullie nu, en ik heb wat foto's gemaakt die graag even met jullie deel!

Wel moet ik even zeggen dat deze foto's gemaakt zijn met mijn Iphone, dus geen spectaculaire foto's maar ja gewone foto's. Als je een keer op Tenerife bent geweest dan weet je dat er twee zijden zijn, namelijk een erg natte zijde en een redelijk droge zijde waar wij zaten. In Playa de Las Americas, wat een soort van streek is. Maar laten we gewoon over gaan op de foto's!
Ik zie nu al dat ik wat foto's door elkaar heb gegooid, want de bergen die je op de foto ziet heb ik pas gefotografeerd op een van de laatste dagen. Maar dat maakt niks uit, want de rest klopt wel, hopelijk.. Maar de eerste dag op Tenerife gingen we de omgeving een beetje verkennen, en gingen we lekker slenteren door kleine winkelstraatjes en langs het strand. Als je het tenminste een strand kon noemen, want ze hebben daar geen wit zand maar zwart zand. Dit is niet overal zo, want sommige gedeeltes van de stranden hebben wel gewoon wit zand. Maar ons gedeelte dan weer net niet! Geen zon, zee en strand vakantie dus! Maar je kon wel lekker langs de boulevard lopen, met een prachtig uitzicht op de zee.
De daarop volgende dagen hebben we lekker wezen luieren aan het zwembad en weer slenteren door deze keer een wat grotere winkelstraat met een Mango en volgens mij een Bershka. Maar omdat onze koffers al propvol zaten zijn we die maar snel voorbij gelopen. Om toch niet de hele tijd te liggen bakken aan het zwembad gingen we ook nog een keer naar een dierentuin met duizenden vogels. Loro Parque is een dierentuin dat eigenlijk draait om de papegaaien, maar nog veel meer is dan een papegaaien dierentuin. Ze hebben er ook dolfijnen en ook orka's. En niet zomaar orka's want als je het nieuws hebt gevolgd dan weet je vast wel dat orka Morgan hier naar toe is gebracht. Dus nu kan je Morgan gaan bewonderen in de orka show! Hier heb ik jammer genoeg geen foto's van want dat kon mijn Iphone niet aan. Ik baalde echt als een stekker dat ik mijn Nikon niet bij me had, maar ik moest het maar doen met mijn Iphone.
Dan komt het leukste deel van de vakantie, we gingen namelijk met een jeep naar de teide en masca! We werden met z'n negenen in een jeep gepropt en hup daar gingen we, op naar de teide. Ik mocht lekker voorin zitten toen we de steilste weggetjes beklommen, en bijna in het ravijn vielen omdat we een tegenligger tegen kwamen. Nou, dan zit je niet zo relaxed in die jeep, vooral niet als je hoogtevrees hebt. Wat ik gelukkig niet heb! We maakten eerst een stop waar je het prachtige uitzicht had van de foto links onder, hier had je een uitzicht over Playa de Las Americas, Los Christianos en Costa Adeje. Allemaal kleine streken dicht bij elkaar, met te veel hotels en winkels. Maar daar waren we nog geen eens op de helft en moesten we nog meer omhoog. En als je dan eindelijk boven was, dan heb je me ook een uitzicht. Je staat dan onderaan een gigantische vulkaan die nog actief is. Je kon er ook nog boven op komen, maar daar had je gewoon weg niet genoeg tijd voor. Want oh, wat had je dan een geweldig uitzicht!
We gingen met drie andere jeeps de Teide op en daarna naar Masca, maar onderweg naar de Teide stopten we eerst nog bij een parkeerplekje waar een man stond die gekleed was zoals ze zich vroeger daar kleedden. Met een super schattig geitje en een lieve hond, en een en al dierenvellen. Het leek net een object in het museum. Maar als je het al het gehad met de enge weggetjes naar de Teide dan had je die op weg naar Masca nog niet gehad. En ik mocht natuurlijk weer lekker voorin zitten waardoor ik alles goed zag, ik durfde zelfs geen foto te maken van de kloof. Zoek dat maar eens op google op, daar wordt je vast niet vrolijk van.. Maar eenmaal in het kleine dorpje Masca aangekomen, zie je haast niets meer van de hoogteverschillen. Er waren allemaal kleine witte huisjes, met veel palmbomen en ook veel souvenirwinkeltjes waar ze van rond kwamen. Daarna moesten we nog even wachtten tot de jeeps weer klaar stonden, en stond ik te naar beneden te kijken toen ik opeens allemaal van die reusachtige salamanders zag. Gelukkig stond ik een paar meter hoger, maar er zat wel een heel kleintje op het muurtje. Een van de mooiste foto's die ik deze vakantie heb gemaakt vind ik!
En dan alweer de laatste foto's van de terug vlucht. Eerst moesten we nog een half uur langer wachten op het vliegveld want we hadden weer eens vertraging, dus even een lekkere koffie! Daarna konden we gelukkig al snel het vliegtuig in en naar Nederland! We vlogen over Spanje, Frankrijk en Engeland wat echt zo'n mooi zicht is! Dat zal ik niet snel meer vergeten! Ook al is was dit de 4e keer met het vliegtuig maar ja, het blijft mooi!

Dit was eventjes een klein overzichtje van mijn vakantie! Het was erg lekker weer, en ik heb veel aan het zwembad gezeten met een boek en een lekker drankje. Het was dus een zon, zwembad en ehm ja wat nog meer?

En zoals we eigenlijk gister ook al hadden gedaan, maar we wensen jullie natuurlijk het allerbeste toe en hopen dat jullie een fantastisch 2015 tegemoet zien!

1. Mooie foto's hebben jullie gemaakt! Tenerife is erg mooi inderdaad!

2. Leuke foto's! Zo te zien had je een hele leuke vakantie :)

3. Oh my god die foto's maken me zo jaloers! Super mooie foto's, wauw!

4. Oh wat ben ik jaloers! Dit lijkt me heerlijk zeg. Ik vind trouwens dat je foto's nog heel mooi zijn geworden terwijl ze met een iPhone zijn gemaakt!

5. Wauw, wat een gave plek is dat! En je foto's zijn erg leuk geworden hoor :)

Love,
    Didem.

6. Wauw lijkt me een erg mooie plek!
    Ondanks dat de fotos met de telefoon zijn gemaakt vind ik ze toch erg mooi!

7. Mooi verhaal met wel enkele onnauwkeurigheden... Tenerife heeft wel een aantal witte (of gele) stranden aangelegd met aangevoerd zand. De "natuurlijke" stranden zijn inderdaad van lavazand wat donker is, bijna zwart. In wezen maakt dat geen enkel verschil, het lijkt vies maar is het niet, je ziet het alleen beter dan licht zand wanneer het op je lichaam achterblijft.
    Veel succes met je leuke blog :-)