woensdag 28 mei 2014

Maak de lekkerste soezen!




Heerlijk voorop een avond om je even te laten verwennen of gewoon lekker voorbij de koffie, je kent ze vast wel: soezen! Vandaag leg ik je uit hoe je deze lekkernij maakt!


Wat heb je nodig?
200 gram warm water
100 gram boter
110 gram bloem
3 eieren


Breng als eerste het water en de boter aan de kook. Zeef dan de bloem in een zeef en voeg dit in één keer toe aan het kokende water en boter. Haal het kookpannetje van het vuur en roer het goed door totdat je de verhouding van een deegbal hebt. Zet dan de gaspitten zachter zodat het een laag vuurtje is waar het pannetje op staat. Laat het dan 30 seconden warm worden, maar blijf wel goed door roeren anders brandt het deeg aan. Laat dan het deeg goed afkoelen, als het is afgekoeld doe je de drie eieren in het deeg en laat je de eieren opnemen door het deeg. Verdeel dan het beslag met twee vochtige lepels en plaats het beslag goed verdeeld op de bakplaat.

Natuurlijk is het lekker om nog iets toe te voegen aan de soes lees verder om voorbeelden te lezen hoe je je soezen nog lekkerder maakt.

Ik ben dol op room en op slagroom en als je het door elkaar mengt krijg je Zwitserse room, de perfecte combi! Natuurlijk is het echt lekker om chocolade in je soes te verwerken, dip gewoon je soes in gesmolten chocolade en klaar ben je!

Dit is geen gezond recept, maar hee je mag jezelf toch wel een keer echt verwennen?




Door: Daniëlle

19 opmerkingen:

  1. Ziet er heerlijk uit, maak je ze nog een keertje. Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er zoo lekker uit!
    Binnenkort de keuken maar in.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Roomsoezen zijn zo lekker! Hmm ik heb er honger van gekregen :

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er zoooo lekker uit! (: Helaas ben ik niet echt goed met dingen bakken - het verbrandt meestal >.<

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mmmmmm!! Ik heb gisteren een dikke vette chocoladebol op dus ik mag even niet meer haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mennn ik krijg gelijk trek!
    Leuke blog heb je, neem je ook eens een kijkje op mijn blog, als je wilt kunnen we elkaar volgen. :)

    Love, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een onwijs leuk artikel! Ze lijken me heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oehh dat klinkt zo lekker, dit ga ik zeker ook een keer maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit lijkt me echt heel lekker! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk. Soezen om te zoenen!

    Grtz Pearl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ziet dat er heerlijk uit! Ik krijg er echt honger van! X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een lekker recept ;)

    ~Xx~ Julia
    Creativenails4fun

    BeantwoordenVerwijderen