zaterdag 13 juni 2015

Mijn polaroid camera

Jullie hebben deze favoriet al vaker voorbij zien komen in mijn artikelen en ook op Instagram kreeg ik hele leuke reacties! Ik ben namelijk gek op foto's maken, ik vind het zo leuk om iets zo mooi mogelijk op de foto te krijgen. Toen er laatst ook werd gevraagd door meerdere mensen of ik een artikel wilde maken over de wel bekende polaroid camera, kon ik natuurlijk geen nee zeggen!

Deze polaroid camera is helaas niet van mij, maar van mijn zusje Melanie. Mijn zusje weet meer van de camera dan mij, dus in dit artikel leert ze jou en mij ook een hele handige techniek. Twee vliegen in één klap!

Deze Fujifilm instax mini 8, is te koop bij de Hema. Helaas niet offline, maar echt alleen online! Als je een polaroid koopt, zit de favourite in dit handige, kleine doosje. Er zijn vier kleuren polaroid's: geel, roze, wit en blauw. Alle vier hebben ze het perfecte pastel kleurtje wat we zelf ook iets vintages vinden hebben, super leuk!

En dit is dan de ''vintage camera'' waar iedereen helemaal ondersteboven van is! De camera is groter dan de digitale camera's die overal rond zwermen. Het is een echte camera van vroeger, maar dan in een nieuw, hip jasje. 

Net zoals bij veel andere camera's kan je de belichting heel makkelijk aanpassen. Is het donker buiten? Draai dan aan de lens en zet de camera op de flits. Er zijn ook effecten waardoor je soms een heel licht, vintage effect krijgt. Je moet van te voren echt goed bedenken welk effect je gebruikt. Want zodra je op de grote knop hebt gedrukt, maakt de polaroid al een foto. De foto die je hebt gemaakt komt uit het gleufje bovenop de camera. Je ziet eerst alleen een wit lijstje, maar laat alles even goed drogen in de schaduw dan komt je selfmade picture zo tevoorschijn!

Een polaroid hebben is eerlijk best een dure hobby. Je moet steeds navullingen kopen die al niet het goedkoopste zijn en als een foto is mislukt is het ook echt mislukt. Maar als een foto wel goed is gelukt, is het eindresultaat wel heel erg gaaf. Oefening baart kunst! Er bestaan allerlei fotoboeken voor de camera, maar je kan zelf natuurlijk ook de foto's leuk ophangen!

Heb jij een polaroid camera, of zou je er een willen?

                                                    

11 opmerkingen:

  1. O wat gaaf, wil er al een paar jaar 1 hebben maar de navullingen zijn duur en de foto's blijven niet lang goed. Vind het echt een juweeltje en ga even kijken bij hema online.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 65 en alle kleurtjes zijn uitverkocht.

      Verwijderen
    2. Aaahw jammer! Misschien kunnen de mensen van Hema er een voor je achter laten zodra er weer nieuwe polaroids binnenkomen? Hopelijk lukt het!

      Verwijderen
  2. Oh gaaf! Die wil ik ook graag. Maar nog steeds niet gekocht. Ben bang dat ik hem te weinig ga gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja polaroid camera zijn echt leuk, ik zou er ook één willen hebben. Misschien ga ik er ook één kopen bij Hema. Bedankt om te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind een polaroid camera zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil er ook zo graag een. Hij is zooo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt mij echt zo gaaf zo'n polaroid camera! Lijkt mij wel duur die navullingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze zoo gaaf zou er best ook eentje wille

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo gaaf! Lijkt mij ook wel wat, maar wel een nadeel dat je steeds navullingen moet kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn zo onwijs leuk om te zien,en schattige kleuren maar best vreemd dat de navullingen zo duur blijven...dat waren ze namelijk vroeger ook al....toch lijken deze camera's niet echt op de originele poleroid cameras van vroeger, die waren namelijk veel groter, vierkanter en minder makkelijk vast te houden.Deze cameras zijn veel leuker om te zien...

    BeantwoordenVerwijderen