zaterdag 4 april 2015

Fashion model+ winactie

In mijn 2e gastblog laat ik jullie graag kennis maken met mijn passie illustreren! Al sinds ik klein ben, ben ik verzot op tekenen. Ik tekende van alles; dieren, familieleden, voorwerpen en ik tekende afbeeldingen na uit magazines of strips. Later kreeg ik tekenles op school, maar het meeste leerde ik van het zelf uitproberen.

De ogen vond ik altijd het mooist om te tekenen en dat vind ik nog steeds. Die laten de illustratie echt spreken. Ik kijk graag en veel naar allerlei soorten animatiefilms, ik denk dat ik er heel anders naar kijk dan de meeste mensen. Ik kijk naar de achtergronden, het kleurgebruik, de uitdrukkingen op de gezichten en de tekenstijl. Er zijn zoveel verschillende stijlen en het leukst is dat je overal een andere beleving bij hebt.

Voor een krantje mocht ik een illustratie maken in het thema voorjaarsmode. Het leek me een leuk idee om hier een aankleedpop voor te maken en daar een winactie aan te koppelen! Voor deze illustratie heb ik een losse, tikje Franse stijl gecreëerd met pasteltinten en penseelstreken die hier en daar lekker buiten de lijntjes vallen. Ook jij kunt aan de winactie meedoen en 1 van de 3 cadeaubonnen t.w.v. € 25,- winnen!


Als je mee wilt doen, ga dan even naar deze link, daar kun je ook een PDF van het model en de kleren downloaden en uitprinten.

Ook is er een filmpje van hoe ik de schets hierboven gemaakt heb. Check het hier:


Mocht je het leuk vinden om dit model (of je eigen model) te tekenen, dan zie ik uiteraard heel graag het resultaat! Dit is mijn Facebookpagina. 

Ga je meedoen? Heel veel succes! :D

Heb je zelf ideeën over waar een van mijn volgende blogs over moet gaan? Wil je een tutorial over hoe je iets moet tekenen of juist helemaal iets anders? Suggesties zijn van harte welkom in een reactie hieronder :)

Liefs, Kim

8 opmerkingen:

  1. Dit vind ik zo leuk om te zien, echt een talent om te kunnen ontwerpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh heel erg mooi, hoe dat zo mooi doet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om te zien! Het is echt heel mooi, ik zelf heb helaas niet echt een talent voor tekenen haha. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind het echt heel gaaf, maar tekenen kan ik voor geen meter dus wens iedereen veel succes :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat doe je dat goed! Als ik iets teken is het ongeveer zo als dat je bij een klein kind moet raden wat het ongeveer is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor jullie reacties! Om te kunnen winnen, kun je het fashion model uitknippen en aankleden. Je hoeft dus niet zelf te tekenen ;) Als je op de link klikt, zie je hoe het werkt :) http://kimmys.nl/fashion-news-win-een-cadeaubon-t-w-v-e-25.html

    BeantwoordenVerwijderen