zaterdag 1 november 2014

How to make Starbucks frappuccino


Starbucks, dat kan wel het woord zijn van 2014! Iedereen kent de coffeeshop Starbucks wel, de winkel die heerlijke ijskoffies verkoopt en niet te missen: De ijskoffie die je besteld komt altijd in een beker met het Starbucks logo en het wel bekende groene rietje. Helaas is er niet in elke stad een Starbucks te vinden, waarom zou je dan zelf niet je handen uit de mouwen steken en een lekkere frappuccino maken?

Een frappeccino is een ijskoffie en je kan kiezen uit verschillende smaken. Ik heb al wel eens eerder over Starbucks geschreven, zo was er in dit artikel een contest tussen smaken.

Zelf vind ik de ijskoffie van Starbucks lekker, hoewel ik geen koffieleut ben. Dit recept lijkt erg op de echte versie van de bekende koffieketen en zelfs ik kan dit recept maken!

Wat heb je nodig?

● Een bodempje koffie (te grootte van een klein kopje)
● Ijsklontjes
● Beker
● Lepel
● 2 eetlepels cacaopoeder
● Litermaat 
● Een scheutje halfvolle melk
● Caramelsaus
● Slagroom
 
Doe je ijsklontjes in de litermaat, zelf heb ik voor een handje ijsklontjes gekozen. Haal dan de kleine hoeveelheid koffie tevoorschijn en giet dit in de litermaat. Voeg dan een scheutje halfvollemelk in de litermaat en roer het even goed door met een lepel. Als het goed door geroerd is mogen de 2 eetlepels cacaopoeder in de litermaat. Roer dit ook allemaal goed door, er mogen geen klontjes in zitten. Voeg dan een royale hoeveelheid caramelsaus toe. Giet dan het mengsel in een beker, zelf heb ik het in mijn Starbucks beter gegoten. Als laatste spuit je de slagroom over de ijskoffie heen en niet te vergeten de caramelsaus! It's so easy to make and delicious! 

Als details is het leuk als je nog wat kleine chocolade bolletjes over de slagroom heen strooit, dit zorgt voor een leuk effect en is ook nog eens super lekker!

Hoe smaakt het?
Het is super romig en ik vind het net op het recept van Starbucks lijken. Door de ijsklontjes is de koffie lekker koud en de topping maakt dit lekkere drankje zeker weten af!





18 opmerkingen:

  1. ik denk dat het inderdaad makkelijk na te maken is, het is geen rocket science haha. thanks voor het recept! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt wel erg lekker, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoiets gedronken. Er zit in Utrecht natuurlijk wel een starbucks, maar ik woon zo dichtbij die plek, dat ik eigenlijk nooit behoefte heb aan iets te drinken als ik er in de buurt ben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super bedankt voor het recept ik ga dit zeker zelf maken!!

    Liefs Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me heerlijk!
    Ik heb het nog nooit gedronken, hoog tijd om het eens te proberen dus!

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit moet ik ook echt gaan maken, super simpel en het lijkt me echt heerlijk. Leuk recept!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben ook niet echt een koffie drinker, dus deze moet ik dan toch maar eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooh super! Ik hou echt van de frappucino van Starbucks! Nu kan ik er zelf een maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb het recept al een keer eerder gezien, alleen nog geen tijd/zin gehad om het te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooh *kwijlt* zo jummie <3 Ben echt dol op ijskoffie. Vooral in de zomer maar ik het ook wel eens zelf, erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmmm die ziet er zo lekker uit!
    Als ik langs een Starbucks kom moet ik gewoon coffee kopen!
    Echt jammiee

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me erg lekker! Dit ga ik eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit moet ik echt een keer maken ziet er echt enorm goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen