maandag 20 oktober 2014

Hartige muffin


Muffins hoeven niet altijd die zoete smaak te hebben. Ik geef toe, een muffin met een zoete smaak is niet verkeerd hoor! Maar variëren in eten is ook wel erg leuk. Ik dook voor jullie de keuken in om een hartige snack te maken.

Wat heb je nodig?
- 10 plakjes bacon/ ham
- 4 eieren
- 1 prei
- 1 paprika
- 50 gram geraspte kaas
- peper en zout

Snijdt eerst de prei in kleine ringetjes en snijdt ook de paprika in hele fijne stukjes. Pak dan een bakje en tik de eieren stuk, doe de eieren ook in dit bakje. Kluts dan de losse eierdooiers en voeg daar een snufje zout toe en eventueel een klein beetje peper. Voeg dan de prei met de stukjes paprika aan het eimengsel toe. Haal dan de cake vormpjes tevoorschijn en leg in elk vormpje één stukje bacon. 
Schep dan met een lepel een klein beetje van het mengel in het vormpje en strooi een klein beetje geraspte kaas erover heen. Verwarm dan de oven op 180 graden en doe de de vormpjes met het mengel 25 minuten in de oven. Als de hartige muffins klaar zijn, kan je nog een blaadje peterselie op de muffins leggen, dit is een mooi detail voorop de muffin.

  
Hoe smaakt het?
De muffin heeft een iets zoutere smaak en is een echte hartige muffin! Alle ingrediënten kan je goed proeven en de hoeveelheid is voor mij helemaal goed. Deze snack is een lekker tussendoortje of misschien wel lekker als voorgerecht in een diner!


Houd jij van hartig?


24 opmerkingen:

  1. Hmmm deze heb ik al eens gemaakt, zijn erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm ze zien er eg jummie uit. Zelf heb ik eens zo iets soortgelijks gemaakt, en die waren ook erg lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben dol op hartige snacks! Het lijkt me echt ontzettend lekker :) xo keysofanouk.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm klinkt goed !
    Liefs Sophie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat ziet dat er lekker uit dit wil ik zeker een keer gaan proberen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm dat wil ik ook nog eens gaan maken!

    Liefs Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt goed! Ik vind zout lekker, dus deze denk ik ook :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Whaa dit klinkt heeerlijk!
    Ga het op slaan en zeker eens maken :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet dit er goed uit! :) De hartige muffin zou ik wel willen proeven! De ingrediënten klinken ook goed! Jum!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben ook dol op hartig, dus dit spreekt me zeker aan.
    En bacon is gewoon altijd goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook wat van het zoete maar ik geniet ook van hartige dingetjes. Ik ga het eens uitproberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wil graag eens een hartige muffin proberen :) deze ga ik eens proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer eens iets anders dan een zoete muffin!
    Lijkt me heerlijk om eens te eten!

    Liefs,
    Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb eigenlijk nog nooit een hartige muffin op! Lijkt me wel erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit lijkt wel een soort mini quiche (of hoe schrijf je dat?), maar dan in muffinvorm! Hij ziet er wel erg lekker uit zeg, dit recept moet ik maar onthouden. :)

    BeantwoordenVerwijderen