woensdag 2 april 2014

Frikandel broodjes




Een lekkere krokante laag met een lekkere ouderwetse frikandel en een iets pittigs currysausje.
Dat is mijn favoriete zelfgemaakte snack. Ik stond vorige week met mijn zusje in de keuken om deze lekkere broodjes te maken. En eerlijk is eerlijk ze waren weer heerlijk gelukt! Benieuwd hoe ik ze heb gemaakt? In dit artikel lees je het!


 Wat heb je nodig?
 (Dit recept is voor één frikandel broodje)
  • 1 Plak bladerdeeg
  • 1 Frikandel
  • 1 Ei
  • 1 Fles curry
  • Oven
  •  Vork
  • Mes 

Verwarm de oven eerst op 200 tot 220 graden Celsius. Haal het bladerdeeg uit de vriezer en laat de plakken bladerdeeg ontdooien totdat ze slap en flexibel zijn. Haal de bakplaat uit de oven en bedek deze met bakpapier. Pak één plakje bladerdeeg en snij deze door de helft. Snijdt nu ook één frikandel doormidden. Bestrijk één plak bladerdeeg met Curry en leg de halve frikandel erin. Je hoeft de frikandel niet te laten ontdooien maar hij kan gewoon bevroren het bladerdeeg in. Pak nu de andere helft van het bladerdeeg en neem je vork in aanslag. Druk met de onderkant van de vork de randjes van het bladerdeeg plat. Als het goed is komen er nu een soort figuurtjes in. Pak dan een mes en snijdt aan de bovenkant streepjes in het deeg. Bestrijk nu je frikandel broodje helemaal in met een geklutst ei en je zelfgemaakte frikandel broodje kan de oven in! Plaats de bakplaat in de oven en wacht vervolgens 20 minuten totdat het broodje goudbruin is. Kijk af en toe naar het broodje zodat er niks fout kan gaan en je er zeker van bent dat er niks aanbrand.

Hoe smaakt hij?
Ik ben dol op zelfgemaakte frikandel broodjes. Ik vind een frikandel al erg lekker dus laat staan een frikandel broodje! Ze zijn zo lekker knapperig en de curry geeft het toch iets meer pit. Heb jij al eens eerder je eigen frikandel broodje gemaakt? Ik wens je veel succes als je dit recept gaat namaken en alvast eetsmakelijk! ☺

Door: Daniëlle

4 opmerkingen:

  1. Leuk recept. Zelf probeer ik gezond te eten ^^ Dus ik zou het zelf niet maken. Maar ziet er wel lekker uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker hoor, ga ik zeker een keer maken :D !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oe!! dat ziet er heerlijk uit :p ben gek op die dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oee lekker!! ik ga het gauw uitproberen ^^

    BeantwoordenVerwijderen