maandag 14 april 2014

Hartige taart om te smullen!




Knapperig met een walm van allerlei smaken, de smaak van lichte lente ui, knapperige spekkies en gesmolten kaas. De tintelingen vallen je op de tong, ik vind hartige taart zo lekker! Je gebruikt de ingrediënten die jij lekker vindt en het is zo knapperig! Mijn moeder maakt de lekkerste hartige taart en vandaag geef ik het recept waar je van gaat watertanden.

Wat heb je nodig?

  • 5 plakjes deeg voor hartige taart
  • 250 g spekreepjes
  • 2 stengels prei, in dunne ringen
  • 3 eieren
  • 250 ml slagroom
  • 75 g geraspte kaas 

Verwarm de oven voor op 200 ºC. Bekleed de taartvorm met de plakjes deeg. Zorg ervoor dat de plakjes goed verdeeld zijn. Zodat de bodem en randen van de taartvorm helemaal zijn bedekt. Bak de spekreepjes in een droge koekenpan. Laat de spekreepjes uitlekken op keukenpapier. Bak in het achtergebleven spekvet de preiringen 5 minuten op hoog vuur. Klop in een kom de eieren met de slagroom los en meng er de kaas, spekjes, prei en wat peper door. Schenk het eimengsel in de taartvorm. Bak de quiche in 25-30 minuten gaar en goudbruin. Haal de quiche uit de oven en laat hem 5-10 minuten staan voordat je de quiche aansnijdt.

Hoe smaakt hij?
Hij smaakt lekker knapperig en je kan de ingrediënten goed proeven. Je kan de hartige taart zo maken als jij het lekker vind. Wat ook erg lekker is en een lente kleurtje geeft is: bieslook. Je kan het vers kopen en in je tuin planten maar het natuurlijk ook verkrijgbaar in een verpakking. Veel plezier met bakken en eetsmakelijk!

Door: Daniëlle

4 opmerkingen:

  1. Hallo Daniëlle,

    Je hebt helemaal gelijk, de taart smaakte voortreffelijk.

    Groeten Oma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmh, lijkt me heerlijk.
    Ik houd wel van hartig eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, ziet er heel erg lekker uit! Misschien dat ik het ook een keer ga proberen. :D

    xo Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen